Donderdag 19 Juli - dag 7 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu Donderdag 19 Juli - dag 7 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 Juli - dag 7

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Vince

19 Juli 2018 | Verenigde Staten, Page

We hadden de wekker gezet om half 8. Deze ging helaas te laat af. Het tijdsverschil natuurlijk... In de staten zit dus ook nog tijdsverschil. Om het makkelijk te houden. Uiteindelijk om 8.40 nadat alles was ingepakt zijn we ingestapt om naar Zion National park te rijden. We kwamen door twee schattige dorpjes heen. Het viel meteen op dat het hier een stuk groener was dan waar we tot nu toe geweest waren. Een hoop poppige huisjes in allerlei kleuren en met enorm veel tierelantijnen.

De volgende bestemming reden we binnen: Zion National park. Wij zijn met de auto door het park gereden naar de andere kant. Wat was dit gigantisch mooi. Af en toe even gestopt op plekjes om rond te lopen en te kijken. Weer een geluksmomentje. We liepen over een uitgedroogd stukje rivier. Waar de ene keer grote stenen lagen dan weer kleine en dan alleen maar zand. We liepen langs de hoge rotsen en bergen waar we uiteindelijk uitkwamen bij een tunnel. En ondanks dat we heel nieuwsgierig waren, knepen we hem wel een beetje. Snel doorgelopen naar de andere kant!

Eenmaal uit zion hebben we een broodje gehaald bij de Subway. We hadden nog nooit zo blij gekeken, zo'n trek hadden we. We reden we weg uit het plaatsje (geen idee meer hoe het heet en te lang om te schrijven) naar bryce canyon. Dit stond niet in de planning die we voor de vakantie hadden gemaakt maar we hadden tijd over. We reden zo de bewolking in. In de verte zag je dat er regen viel en dat het onweerde. We zagen de temperatuur direct zakken van 32 graden naar 15. En nog geen vijf minuten later kwam het met bakken uit de hemel. Zelfs in Bryce canyon kregen we een nl alert bericht, alleen dan voor Amerika uiteraard, met een  waarschuwing voor flash floods.
Bryce was een mooi park met heel veel aparte uitzichtpunten. Elk punt had ook zijn eigen naam. Veel leek hetzelfde maar toch zag het er weer een beetje anders uit vanuit een andere hoek of andere hoogte. Op dit moment liggen we even op bed in de camper naast de MC Donalds om de WiFi te misbruiken. Foto's delen, blogs schrijven en posten en contact met het thuisfront. Nog anderhalf uur rijden en dan komen we aan bij Lake Powell. Van waaruit we morgen doorrijden naar antelope Canyon.