Vrijdag 20 juli - Dag 8 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 juli - Dag 8 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 juli - Dag 8

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince

20 Juli 2018 | Verenigde Staten, Page

Gisteren zijn we uiteindelijk geëindigd op een camping aan Lake Powell. Echter, omdat het regende en al donker was, hadden we nog niet helemaal het besef hoe het er nu precies uit zag. Na een goed nachtje (met een keer geen airco aan dankzij de regen) doen we de luiken open en zien wat een bizar mooie plek dit eigenlijk is. Vanuit onze raampjes kijken we zo uit op het blauwe meer, met mooie bergen er achter. Echt een fantastisch uitzicht!
We besluiten om even snel de camper op te ruimen, een bakje cornflakes naar binnen te werken en snel naar het meer te gaan. We hoeven ten slotte pas om kwart over 1 ergens te zijn voor een tour. Eenmaal bij het meer aangekomen zien dat het nog wel 10 minuutjes lopen is naar het strand, dus we besluiten eerst nog even wat eitjes met spek te bakken op de parkeerplaats. Om ons heen staan allemaal auto's met aanhangers voor hun boten of waterscooters. Logisch ook, want er is daar ook een ramp om ze te water te laten en wie wil er nou niet op zo'n mooi meer varen.
Na het eten zijn we naar het strand gelopen en hebben we heerlijk een uurtje genoten van de zon en gezwommen in het meer. We zouden hier het liefst de hele dag blijven, maar om 11 uur gaan we toch maar aanstalten maken om weer te gaan rijden. We willen onze tour ten slotte niet missen.

Aangekomen op de locatie blijken we nog iets te vroeg te zijn, maar gelukkig hebben ze WiFi dus kunnen we dat nog even misbruiken. Om kwart over 1 is het dan eindelijk zo ver: we krijgen een tour door Antelope Canyon. Dit is een kloof die over honderden jaren ontstaan is door het water wat er doorheen gespoeld heeft met soms wel 120 km per uur. Hierdoor heeft het hele mooie welvingen gekregen en kun je ook heel mooi alle verschillende lagen grond zien die over de jaren heen op elkaar zijn komen te liggen. Hierdoor hebben de wanden hele mooie strepen gekregen en gecombineerd met de lichtinval van boven zorgt dat voor hele mooie effecten.
We klimmen en klauteren ons een weg door de kloof, hoewel zeker in het begin het allemaal wat langzaam ging. Dit kwam met name doordat iedereen in het begin denkt dat dit het enige is wat ze gaan zien, dus overal foto's van gaan maken. Terwijl het later in de kloof nog veel mooier gaat worden volgens onze gids, maar veel mensen zijn dan toch eigenwijs blijkbaar.
Wat we volgens onze gids ook goed moeten doen is drinken, toen we de kloof in ging was het namelijk al boven de 35 graden. We hadden dus ieder een flesje drinken bij ons, maar toch zagen we om ons heen nog iemand out gaan van de warmte. Gelukkig waren de gidsen goed voorbereid met speciale drankjes en elektrolyten, een soort pilletjes/snoepjes om snel te herstellen. Ze was dus relatief snel weer op de been en wilde de tour toch afmaken. Nadat we weer door konden duurde het nog ongeveer een uur voordat we aan het eind waren en hebben we onze ogen uit gekeken (en uiteraard veel foto's gemaakt). Wat een bijzondere plek was dit!
Na de canyon zijn we even naar de Wal-Mart gereden voor wat boodschappen, we hebben vanavond zin om eens wat uitgebreider te koken, om vervolgens door te rijden naar de horseshoe bend. Een bocht in een rivier die er uit ziet als een hoefijzer. We hadden wel al wat foto's gezien op internet, maar als je daar zelf aankomt zie je pas hoe bizar groot dit eigenlijk is. We zagen namelijk een paar bootjes varen op de rivier die met onze camera's bijna niet eens vast te leggen waren.
Tijdens de wandeling terug (kwartiertje op en af lopend) zagen we wederom iemand op de grond liggen die out was gegaan. Weer een reminder voor ons om goed te blijven drinken, wat we tot nu toe elke dag goed doen.
Als laatste stond nog een campsite vinden op de planning, dit ging voor het eerst iets minder soepel. De eerste 3 opties die we probeerden waren al vol namelijk. Uiteindelijk zijn we maar terug gereden naar Lake Powell waar gelukkig net 1 reservering gecancelled was. Wat waren wij opgelucht! En zo stonden dus wederom een nachtje op een camping met een waanzinnig uitzicht, waar we bij zonsondergang heerlijk hebben zitten eten op ons picknick tafeltje.

• 22 Juli 2018 - 11:20

Petra:

Leuk verslag(en) kirs, wat een mooie ervaring. Nog veel plezier daar. Goed drinken dus. Haha.