Donderdag 26 juli - dag 14 - Reisverslag uit Lathrop, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu Donderdag 26 juli - dag 14 - Reisverslag uit Lathrop, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 juli - dag 14

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Vince

26 Juli 2018 | Verenigde Staten, Lathrop

Vanmorgen waren we weer redelijk vroeg wakker. Vince is gelijk naar de receptie gelopen om in te checken en informatie te vragen over Yosemite National Park. Gisteren toen we aankwamen reden we zo de rook in van de bosbranden die er zijn. De ergste in zoveel jaar. De Amerikanen zijn heel voorzichtig en er stonden dus ook overal borden dat Yosemite dicht was. De mevrouw van de receptie vertelde vince dat we wel op 3 uur rijden en ander stuk is wat je kunt zien van yosemite wat ook wel de moeite waard is. Aangezien we nog twee dagen hebben voor we naar San Francisco rijden vonden we dit wel een goed plan. Zo konden we toch iets zien. Onderweg zien we overal brandweer wagens, graaf machines en politie op iedere hoek waar je eventueel yosemite in zou kunnen. Bij veel huizen hingen zelf gemaakte borden met teksten als 'thank you firefighters'. In de bus rook je de geur van brand uit de bossen. Het leek wel of er heel veel mensen aan het bbquen waren.

Hoe dichter we weer bij Yosemite kwamen hoe meer de rook weer was te zien en te ruiken. Toen we eenmaal in het park waren stonden er overal informatieborden waar je kon kijken waar je wel en waar je niet mocht komen. Hwt mooiste stuk van het park, de vallei, was helemaal afgesloten. We konden nog wel een andere route afleggen door het park. Er werd aangeraden niet te veel activiteit te ondernemen door de rook die je inademt. We reden langs een mooi stukje meer waar we even gelopen hebben en met onze voet(jes) in het water hebben gestaan. Het was behoorlijk koud. Verdsr was het vast een heel mooi park, maar veel zag je niet om je heen. Het was zo mistig door de rook. Maar we hebben in ieder geval wel IETS gezien.

We zijn weer ingestapt om te gaan rijden naar een camping richting San Francisco. Eerst een  hapje gegeten en weer verder. We kwamen op een camping waar de receptie al dicht was. We konden een nummer bellen als je later aan kwam. Na een paar keer bellen zonder gehoor zijn we maar door gereden naar een volgende camping. Het was tenslotte al 21.00 geweest en we waren moe. Helaas geen elektriciteit op deze abdwre camping, maar het was hier gelukkig iets cooler. We konden dus mooi alle raampjes tegen elkaar open zetten.

• 27 Juli 2018 - 06:39

Lenie:

Gelukkig zijn jullie veilig. Dat is het allerbelangrijkst. Nu lekker koelere gebieden tegemoet. Veel plezier verder. Liefs van har en mij xxxx