Woensdag 18 juli - dag 6 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu Woensdag 18 juli - dag 6 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 juli - dag 6

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince

18 Juli 2018 | Verenigde Staten, Hurricane

De zesde dag van onze reis staat in het teken van rijden, heel veel rijden. We gaan richting Zion National Park, wat op zo'n 8 uur rijden vanaf LA ligt. Aangezien we gisteren al 2 uurtjes gereden hadden hoeven we er nu nog pakweg 6. Echter, we maken ook nog een klein uitstapje door Joshua Tree National Park.
Nadat we hebben ontbeten aan de picknick tafel van de campsite (heerlijk in de schaduw onder onze luifel) vertrekken we richting Joshua Tree. Na ongeveer een uurtje rijden komen we een groot welkomstbord tegen, het eerste foto momentje van de dag. Bovendien ook meteen weer aanspraak met Amerikaanse mensen. Wat daarbij de afgelopen dagen al steeds is opgevallen is dat ze allemaal super vriendelijk zijn, altijd vragen waar je vandaan bent en altijd nog wel wat tips voor je hebben.

Het park zelf is, net zoals het latere Mojave National Preserve, op zich niet zo heel spannend. Wijdgestrekte vlaktes met en zonder Joshua bomen er in afgewisseld met bergachtige achtergronden. In het begin indrukwekkend, maar na een tijdje wordt het wel steeds meer van hetzelfde.
Gelukkig komen we ook nog zat andere leuke, gekke en mooie dingen tegen onderweg. Zo verbaasden we ons soms over de kleine krotjes waar mensen in de middle of nowhere in woonden, kwamen we treinen tegen met soms wel 100 wagons en reden we toen we net Arizona binnen waren door hele hoge bergpassen. Vooral dat laatste was erg indrukwekkend.
Even daarvoor waren we echter ook nog door Las Vegas gereden. Hier komen we later deze week nog een keer terug, maar wat nu meteen al op viel waren uiteraard de ontzettend grote hotels. Tevens waren er nog 2 kleine dorpjes voor Las Vegas die ook op de hype er van mee wilden liften. Dat waren net mini-Las Vegas'jes, compleet met een achtbaan en een reuzenrad er midden in.

Het allerlelijkste wat is nog bij gebleven is van Las Vegas was de gouden, protserige Trump Tower. Wat een spuuglelijk ding is dat zeg!
Eenmaal om een uur of 9 aangekomen op onze campsite (uur tijdsverschil met Californie) hebben we snel nog wat wraps klaar gemaakt en zijn we gaan slapen. Morgen namelijk vroeg op om Zion National Park te bezoeken voordat het te warm en te druk wordt.