Dag 3 zondag 15 Juli - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu Dag 3 zondag 15 Juli - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu

Dag 3 zondag 15 Juli

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Vince

15 Juli 2018 | Verenigde Staten, Santa Monica

Een langzame start. We waren vroeg wakker maar kwamen moeilijk uit bed. Toen we eenmaal klaar waren zijn we naar de supermarkt gelopen om een ontbijtje te fixen. Op een muurtje met z'n tweetjes aan een broodje met kaas en ham en een bekertje melk. Eenmaal terug in onze kamer waren we zo moe dat we in slaap gevallen zijn en anderhalf uur later weer wakker werden. Tas ingepakt, uber geregeld en gaan met die banaan naar de santa monica pier en venice beach.

De Santa Monica Pier figureerde in een groot aantal speelfilms, waaronder Forrest Gump(1994). Ook was hij te zien in afleveringen van verschillende televisieseries, zoals in 1989 in Baywatch. En ook de strip popeye is hier bedacht.

Wat een gezelligheid hier. Er was gelijk een sfeertje. Overal mensen die deden waar ze goed in waren. Schilderen, zingen en dansen. Aan het begin van de pier was er een mini pretpark deze noemde ze pacific parc. Nouja mini er stond bizar veel op elkaar gepropt. Een speelhal met allemaal spelletjes, een mini achtbaan, soort spin en nog heel veel andere dingen. Aan het einde van de pier, waar een jonge rockband aan het spelen was, hebben we even een broodje gegeten en gekeken naar alle mensen die er rond liepen. Om de pier heen lag een soort steiger waar allemaal mensen van jong tot oud hun vis aan het vangen waren.

Nadat we bij de santa monica pier geweest waren zijn we doorgelopen naar venice beach. We hadden een beetje onderschat hoe ver dit nog lopen was. Ondanks dat was het erg leuk om te zien wat de mensen allemaal op het strand deden. We kwamen een groep 'acrobaten' tegen, een groep jongens die van ring tot ring slingerde en een groep koord dansers. Overal stonden volleybal velden of andere sport onderdelen die je kon doen. Voor iedereen was er wel iets en ook overal waren wel mensen bezig. Onderweg kwamen we mensen tegen die een elektrische step hadden. Deze hadden we al paar keer gezien in de stad. Je downloadt een app, je scant de streepjes code en voor 1 dollar kun je er gebruik van maken voor zo lang je wilt. Je mag ze overal weer weg zetten waar je wilt. Dus op iedere tien meter stond wel een step in de bosjes of ergens tegenaan. Omdat we wat laat op het idee kwamen om ook zo'n ding te pakken waren van veel stepjes de batterij al leeg. En voordat we er een hadden waren we eigenlijk al op venice beach.
Aan de rand van het pad stonden overal tentjes met mensen die iets hadden gemaakt. Vooral tentjes met mensen waarop het leek dat ze niet zo veel centjes hadden. Of zwervers die "shitty advice" aanboden voor 1 dollar.
In de steegjes stonden ook overal winkelwagentjes met kleedjes en troep. We kwamen één winkel tegen waar ze bekende film figuren maakten van oud ijzer of auto onderdelen. Dit zag er wel heel cool uit. Verder veel van hetzelfde dus op zoek naar een tent om lekker te eten. Nooit verwacht, maar we kwamen terecht in een bio restaurant. Het zag er gezellig uit en we hebben heerlijk verschillend vlees zitten eten met een smoothie. Die drankjes waren overigens bizar duur, maar wel erg lekker. Je kreeg bij de smoothie ipv een plastic rietje een ijzer rietje en ze draaide alleen maar U2 muziek.
Uiteindelijk met de uber weer naar huis om op tijd te gaan slapen voor ons volgende uitstapje morgen: Hollywood!