Zaterdag 14 juli - dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu Zaterdag 14 juli - dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Vince Kirsten - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14 juli - dag 2

Door: Vince

Blijf op de hoogte en volg Vince

13 Juli 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 2

Vandaag was onze eerste echte dag in Los Angeles, Amerika. Het hotel waar we in zijn blijven slapen was best oke voor een eerste nacht, maar we kijken wel uit naar de air bnb waar we vandaag naar toe zullen vertrekken.
Om 8 uur werden we wakker en door de warmte waren we al redelijk wakker en was doorslapen niet echt meer een optie. Aangezien het ontbijt tot 9 uur was en we al meteen redelijk honger hadden hebben we maar direct besloten om hier gebruik van te maken. We hebben er tenslotte ook voor betaald en zijn natuurlijk wel Hollanders.
Naast de gebruikelijke zaken als cornflakes, yoghurt, geroosterd brood etc konden we hier ook wafels maken. Erg lekker!

Na het ontbijt hebben we besloten naar een telecom winkel in de buurt te lopen, om een lokaal sim kaartje te halen. Ze wisten al precies wat we wilde hebben toen we binnen stapten, blijkbaar komen veel toeristen op zaterdag gelijk sim kaartjes kopen daar. Na een kwartiertje was alles geregeld en konden we weer terug naar het hotel om in te pakken.
Om 11 hebben we uitgecheckt en vervolgens nog even een uurtje gewacht voordat we bij onze air bnb konden inchecken. Met een uber (waarover later meer) zijn we naar de air bnb gegaan. Daar aangekomen blijkt het een super leuk, jong stel te zijn die een deel van hun huis in een groot appartementen complex verhuren. Compleet met badkamer etc en midden in het complex een algemeen toegankelijk zwembad. Nadat we onze koffers hebben uitgepakt hebben we snel onze zwemkleding aangedaan en even een heerlijk verfrissende duik genomen in het zwembad. Heerlijk!

Rond een uur of 1 zijn we daarna richting het zuiden van LA gegaan waar een oud oorlogsschip lag: de USS Iowa. Een schip wat onder andere in de 2e wereldoorlog gebruikt is en nu als "museum" aangemeerd ligt. Erg indrukwekkend om te zien, de vele verschillend wapens aan boord van dit schip, met als blikbangers de 3 grote kanonnen aan de voorkant. Echt bizar!
Na een uurtje hier op rond gelopen te hebben zijn we wederom met een uber verder gegaan richting The Pike. Een parkje in de buurt met een vuurtoren waar we even lekker uit konden rusten. Hier hebben we even een uurtje gelegen om bij te komen van alle eerste indrukken alvorens we rond een uur of 6 wel honger begonnen te krijgen. Uit de vele restaurants die daar waren hebben we een steakhouse uitgekozen waar we heerlijke vlees en kipgerechten op hebben, dat kunnen ze wel in Amerika!

Toen we rond 8 uur naar buiten liepen kwamen we nog een outlet centre tegen waar we nog even de Nike store ingedoken zijn. Met een paar nieuwe schoenen voor Vince zijn we naar huis gegaan met, je raadt het al, een uber, om om 10 uur aan te komen in ons hotel en als een blok in slaap te vallen.

Wat een uitkomst zijn zowel uber als air bnb voor reizende mensen! Onze eerste ervaringen er mee zijn echt fantastisch. We hebben een prima kamer voor weinig geld, inclusief zwembad en voor het heen en weer rijden zijn we ook een stuk minder geld kwijt vergeleken met taxi's. Bovendien hebben we tot nu toe in een Kia Optima, een Chrysler en een BMW X1 gezeten. Erg mooie auto's! Hier gaan we morgen zeker weer gebruik van maken als we naar Santa Monica gaan!

• 15 Juli 2018 - 21:23

Laura:

Hee leuk om te lezen. Mooi dat de eerste ervaringen alleen maar positief zijn.!

• 15 Juli 2018 - 21:52

Lenie:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Zo kunnen we een beetje een idee krijgen wat jullie allemaal meemaken.